Overslaan en ga direct naar de inhoud

Back at Work

De zomervakantie is voor veel mensen nu echt voorbij.  Ik heb er weer van genoten! Lekker even met het gezin op vakantie geweest en genoten van het zonnetje en natuurlijk van de prachtige seizoensproducten die de zomer voortbrengt. 

En de zomer is voor mij altijd net een soort sabbatical. In mijn bedrijf is het laagseizoen, dus behalve een fijne vakantie heb ik ook altijd nog een paar weken dat ik een beetje kan aanrommelen: beetje werken, beetje klussen in de tuin en nog wat sociale contacten aanhalen. En vooral veel koken en uitproberen. In die tijd kom ik echt tot rust en heb ik ook tijd om na te denken over de koers die we waren met Mama Mascha. In de zomer ben ik vaak creatiever (vooral in de keuken) en zit ik weer vol met wilde plannen.

Herken jij dit ook? Op veel werkvloeren is het iets rustiger geweest en dat geeft ruimte in je hoofd. Velen hakken knopen door in deze periode over werk en privé situaties. Het eind van de zomer schijnt ook een veel betere periode te zijn om goede voornemens te maken.

Dat zijn allemaal heel veel voordelen. Helaas kom ik door alle gezelligheid en het aanhalen van de sociale contacten ook altijd weer een paar kilo zwaarder de zomer uit dan ik ben ingegaan… Daarom in deze blog 6 tips om weer lekker fris te starten en die kilo’s er weer af te laten glijden zonder te hoeven lijnen. We geven je alvast wat arbeidsvitamientjes. 

  1. Start de dag gezond met een goed ontbijtje. Dat schijnt ook te helpen om de rest van de dag beter keuzes te maken. In een periode dat je graag wilt afvallen kun je daarbij vooral denken aan havermoutontbijtjes, roggebroodjes en yoghurt met muesli en fruit. Probeer de gewone boterham even wat minder te nemen.
  2. De lunchbox: Vul je lunchbox weer met lekkere en gezonde dingen. Er is nog volop heerlijke verse groente beschikbaar. Eet deze weken dus even weer wat meer salades. Koop een mooie nieuwe lunchbox en zo’n schattig klein koelelementje. Daarmee houd je de salade lekker fris. Neem je dressing mee in een apart bakje. In mijn kookboek Arbeidsvitaminen en in de App vind je veel heerlijke salades.
  3. Nu je nog tijd en ruimte hebt in je hoofd kun je toch mealpreppen eens overwegen. We schreven er al een leuke blog over. Met mealpreppen denk je alvast vooruit wat je deze week gaat eten en dat helpt dus enorm om je te houden aan je voornemens. Lees onze blog over mealpreppen en ga aan de slag. Voor het gemak hebben wij het alvast voor je gedaan en heerlijke, weekmenu’s voor je bedacht en in de Personal Food Coach App gezet. Zo heb je voor alle weken van het jaar al een uitgebalanceerd voedingsschema met alle voedingswaarde die je nodig hebt.
  4. Kom in beweging: Pak de routine van het sporten weer op en ga ook tijdens het werk de uitdaging aan om meer te staan en meet stappen te zetten. In deze tijd van het jaar kun je nog heerlijk naar buiten voor een lekkere lunchwandeling.
  5. Kook vooral vers en zonder pakjes en zakjes. Zo pak je niet alleen de kilo’s aan, maar ook je gezondheid. In pakjes en zakjes zit vaak veel zout en suiker en dat is niet echt gezond. Wij hebben lekkere gezonde en makkelijke recepten die echt niet meer tijd kosten.
  6. Stok achter de deur nodig of persoonlijk advies? Neem contact met ons op! Met de Personal Food Coach App Plus krijg je van ons een leuke stok voor achter je deur. 

 

Cookieverklaring

Wij bakken graag Cookies. Onze website maakt ook gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in ons privacy statement.

Back to top